menno-inge-han-yvonne-engeland-wales-schotland.reismee.nl

Oxford/ Bibury 18-08-2018

Dag 2 18-08-2018
Vanmorgen om half acht aan t ontbijt. Om half negen vertrekken we naar Oxford. Een mooi stadje in t zuiden van Engeland. Prachtige huizen en winkeltjes in de Engelse stijl gebouwd. Er is een overdekte markt met leuke winkeltjes zoals, bakker, slager, kleding en een winkel met collectors items van o.a. Thunderbirds, James Bond etc. Samen met Menno en Inge daar ook een lekker bakje koffie gedronken met wat lekkers. Door de stad gewandeld en Christ Church bekeken vanaf de buitenkant. Het is een kerk met bijgebouwen. Deze is ook gebruikt voor de opnames van de Harry Potter films. Erg leuk om te zien en ook weer in die prachtige Engelse stijl gebouwd, met een mooie tuin er omheen. Later na de lunch hebben we nog een gedeelte van het museum Ashmolean bekeken. Het schijnt het oudste en t mooiste museum van Engeland en Europa te zijn.  We rijden hierna door het mooie landschap de Cotswolds. Hier staan van die stenen muurtjes tussen de landerijen die je vaak in Engelse series voorbij ziet komen. We stoppen in het mooie plaatsje Bibury. Kneuterige huisjes met lichtgroene deurtjes met planten er omheen. We ontdekken ook een tea room. We kijken naar binnen en t ziet er zo leuk uit dat we besluiten om er ook echt thee te gaan drinken. T is net of je in grootmoeders tijd binnen stapt. Allemaal theepotjes en kopjes, zo leuk! Iedereen kreeg zijn eigen theeepotje. Later rijden we weer verder richting Cardiff voor onze tweede overnachting.  Dit heeft nogal wat voeten in aarde want we kunnen opeens niet verder rijden omdat de weg is afgesloten. Onze chauffeuse zet de bus even aan de kant en kiest een andere route. Na enige tijd te hebben gereden komen we in een plaatsje een weg versmalling tegen door wegwerkzaamheden.  We rijden er doorheen maar de weg wordt zo smal verderop dat de chauffeuse besluit te draaien. Dit was niet eenvoudig. Na veel steken met de bus lukte t haar toch om na de draai een nauwe bocht te nemen. Weer terug gereden en toen de snelweg gepakt. We rijden over de rivier de Sevem en komen in Wales aan. Na een goede maaltijd in ons hotel weer op tijd naar bed.

Thea

Geweldig! Ik ben dol op Engelse thee met scones, clotted cream en strawberry-marmelade ?

Wibbina

Leuk dat verhaal met de theekopjes!!! :-) :-)

Inge

Prachtig, de Cotswolds!!! Dat theedrinken op die plek, dat hoorde er gewoon bij. Paste helemaal in het plaatje :-)