menno-inge-han-yvonne-engeland-wales-schotland.reismee.nl

Brecon en Devil's bridge19-08-2018

DAG 3 19-08-2018
We rijden vandaag door een van de nationale parken van Wales, Brecon Beacons National Park. Er lopen heel veel schapen door t landschap. In Brecon zelf bezoeken we een kathedraal. Er staat een 12e eeuws doopvont en mooie 15e  eeuwse kasten met houtsnijwerk. Tijdens ons bezoek is er een koor aan t repeteren. Het blijkt een rondreizend kerkkoor te zijn, die gastoptredens doen in andere plaatsen. Het klonk echt prachtig, zo zuiver! Er werden foto’s gemaakt, ook van het koor. Een van de meisjes van t koor vroeg aan een van onze medereizigers of hij de foto’s wilden mailen, wat ook werd afgesproken. In een bijgebouw kregen we koffie met een plak Welsh cake en een plak vruchtencake. Was erg lekker. Na t bezoek aan Brecon rijden we naar de Devil’s bridge, waar drie bruggen boven elkaar zijn gebouwd in de loop der jaren. De oudste dateerde uit de 12e eeuw. Volgens een legende werd hij gebouwd door de duivel. Je kunt via een trap afdalen naar t riviertje wat er onder door stroomt. Het water kolkt behoorlijk. Bij de parkeerplaats is een klein restaurant waar is geregeld dat we een kop soep krijgen met 2 sandwiches.  Er was weinig anders in de buurt om te eten. Maar t smaakte prima. Wortelsoep met tonijn sandwiches.  We rijden hierna door t Snowdonia National Park om naar ons volgende hotel te gaan in Llandudno. Hier blijven we 2 nachten. T is een prachtig Victoriaans  hotel. Erg oud maar sfeer heeft t wel. T nadeel is dat we een bed van maar 1.20  m breed hebben en een hard matras. Maar dat mag de pret niet drukken. De omgeving is prachtig, het ligt aan t strand, met een lange pier, waar we lekker kunnen wandelen. Het eten is goed, dus wat wil je nog meer. We ontdekte bij toeval dat er muziek was in de zogeheten ballroom. Wij met een heel stel naar beneden met drinken en al. Er bleek een bar daar te zijn, dat wisten we niet. Er was een zanger die hele leuke oude liedjes zong van o.a. Jim Reeves, Frank Sinatra en andere artiesten. Die jongen had een dijk van een stem, echt geweldig! Dat was een leuk tussendoortje.