menno-inge-han-yvonne-engeland-wales-schotland.reismee.nl

Gretna Green en Oban 22/23-08-2018

Gretna Green en Oban 22/23-08-2018
Vandaag rijden we naar Schotland. We gaan vroeg weg omdat we zijn uitgenodigd voor een trouwerij in Gretna Green. Hier trouwen jonge Engelsen onder de 21 stiekem, omdat dit in Engeland niet is toegestaan. In Schotland is dit 16 jaar. Wij vieren Menno, Inge, Han en ik, werden benaderd om een klein toneelstukje op te voeren. De rest van de groep wist dit niet. De bedoeling was dat Menno en Inge zouden trouwen en Han en ik de ouders van de bruid zouden spelen. De ouders waren het er niet mee eens, en probeerde t tegen te houden. Han had een geweer en ik was in tranen zogenaamd. Het was heel grappig en we konden dan ook niet serieus kijken ?. Achteraf kregen Menno en Inge een certificaat waarop stond dat ze getrouwd waren. Allemaal gekheid natuurlijk, er stonden Engelse namen op. Hierna rijden we door naar het havenplaatsje Oban. We hebben weer een heel oud hotel met hele kleine kamers. Je kunt de koffers niet op de grond kwijt zonder er over te vallen. Het lukt Menno en Inge om van kamer te wisselen, wat ons in t vorige hotel gelukt was. Zodat je in ieder geval 1 of 2 nachten goed slaapt in een normaal bed. De meeste bedden zijn 1.20 breed! S'avonds lopen we even naar de haven, waar een groep jonge Schotten in vol ornaat doedelzak aan t spelen zijn, prachtig! De volgende dag varen met de ferry naar t eiland Mull. Een prachtig eiland met een kasteel en mooie gekleurde huisjes aan de haven. We zien nog wat zeehonden op een rots als we over t eiland rijden. Er is ook een whisky stokerij die we gaan bezoeken. In de stokerij ben ik vrij snel afgehaakt bij de uitleg, omdat er allemaal ijzeren trappen en vloeren waren waar je doorheen kijkt. Niet iets voor mij, als je hoogtevrees hebt. Na de rondleiding mogen we ook whisky proeven, dat was wel lekker. Het is ontzettend duur dus we laten t bij proeven. Terug in de bus weer naar de ferry en naar t hotel. Na t eten willen we wandelen maar zijn gauw weer terug in t hotel, want t regent. We hebben trouwens weinig regen gelukkig. Dan maar een potje rummycup, ook gezellig!

Wibbina

Prachtig verhaal! En WEER genieten!
Bedankt voor de verhalen en heel veel plezier samen.

Liefs, Wibbina xxx

Thea

Wat ‘n leuke belevenis, geweldig!

linda

Was een kort wandeling van jullie de lift dreef toen ik en Pierrie na boven gingen ????