menno-inge-han-yvonne-engeland-wales-schotland.reismee.nl

Oxford/ Bibury 18-08-2018

Dag 2 18-08-2018
Vanmorgen om half acht aan t ontbijt. Om half negen vertrekken we naar Oxford. Een mooi stadje in t zuiden van Engeland. Prachtige huizen en winkeltjes in de Engelse stijl gebouwd. Er is een overdekte markt met leuke winkeltjes zoals, bakker, slager, kleding en een winkel met collectors items van o.a. Thunderbirds, James Bond etc. Samen met Menno en Inge daar ook een lekker bakje koffie gedronken met wat lekkers. Door de stad gewandeld en Christ Church bekeken vanaf de buitenkant. Het is een kerk met bijgebouwen. Deze is ook gebruikt voor de opnames van de Harry Potter films. Erg leuk om te zien en ook weer in die prachtige Engelse stijl gebouwd, met een mooie tuin er omheen. Later na de lunch hebben we nog een gedeelte van het museum Ashmolean bekeken. Het schijnt het oudste en t mooiste museum van Engeland en Europa te zijn.  We rijden hierna door het mooie landschap de Cotswolds. Hier staan van die stenen muurtjes tussen de landerijen die je vaak in Engelse series voorbij ziet komen. We stoppen in het mooie plaatsje Bibury. Kneuterige huisjes met lichtgroene deurtjes met planten er omheen. We ontdekken ook een tea room. We kijken naar binnen en t ziet er zo leuk uit dat we besluiten om er ook echt thee te gaan drinken. T is net of je in grootmoeders tijd binnen stapt. Allemaal theepotjes en kopjes, zo leuk! Iedereen kreeg zijn eigen theeepotje. Later rijden we weer verder richting Cardiff voor onze tweede overnachting.  Dit heeft nogal wat voeten in aarde want we kunnen opeens niet verder rijden omdat de weg is afgesloten. Onze chauffeuse zet de bus even aan de kant en kiest een andere route. Na enige tijd te hebben gereden komen we in een plaatsje een weg versmalling tegen door wegwerkzaamheden.  We rijden er doorheen maar de weg wordt zo smal verderop dat de chauffeuse besluit te draaien. Dit was niet eenvoudig. Na veel steken met de bus lukte t haar toch om na de draai een nauwe bocht te nemen. Weer terug gereden en toen de snelweg gepakt. We rijden over de rivier de Sevem en komen in Wales aan. Na een goede maaltijd in ons hotel weer op tijd naar bed.

High Wycombe 17-08-2018

DAG 1 17-08-2018
Vandaag vertrokken we om 05.00 uur vanuit Coevorden met de bus naar Moerdijk. Hier is de herindeling van alle bussen die zich hier hebben verzameld. Wij stappen in dezelfde bus die ons in Coevorden heeft opgehaald. De Exelence bus waar maximaal 34 mensen in kunnen. Heerlijk ruim! Hier vandaan rijden we naar Calais in noord Frankrijk, waar we om 14.00 uur vertrekken richting Dover, Engeland. Het is prachtig weer en we kunnen lekker buiten op t dek staan. Prachtig om de kliffen van Dover in de verte te zien. De overtocht duurt ongeveer ander half uur. Bij aankomst zie je in Dover gelijk die typisch Engelse huizenstijl. Kleine raampjes en dakkapelletjes. Na een lange dag met files rondom Londen, komen we in ons hotel aan in High Wycombe. Prima hotel, lekker eten.

Engeland, Wales, Schotland dag 1

Hallo welkom op ons reislog!

Vrijdag aanstaande reizen we met Menno en Inge naar Engeland, Wales en Schotland. Om vijf uur s' morgens staan we bij station Coevorden, waar we worden opgehaald door een bus. We rijden naar Moerdijk, waar we in onze luxe touringcar overstappen. Hier stappen onze medereizigers ook in. Hiervandaan rijden we naar Calais in Frankrijk, waar we de oversteek maken met de boot naar Dover. In Noord- West Londen hebben we onze 1e overnachting.  We zijn zeer benieuwd wat we gaan zien en ervaren. Het is een wens van ons allemaal om dit deel van Groot Brittannië te ontdekken. We hopen weer mooie verhalen met jullie te kunnen delen.

Leuk dat je met ons meereist!