menno-inge-han-yvonne-engeland-wales-schotland.reismee.nl

Conwy en Llandudno 20-08-2018

DAG 4 20-08-2018
Vandaag rijden we vanuit t hotel naar Conwy. Een leuk havenstadje, bekend van t gelijknamige kasteel. Daar aangekomen lopen we over de kasteelmuur, jammer genoeg kun je niet in het kasteel. We bekijken een kerk en t kerkhof er omheen. We lopen naar t haventje waar t kleinste huisje van Engeland en waarschijnlijk van Europa staat. Het is + 2 meter breed en t heeft zelfs een eigen schoorsteen. T valt direct op omdat t rood geschilderd is. De deur is schat ik 1.60 hoog. T is prachtig weer, we lopen gewoon in T-shirt. We hebben tot nu toe aardig geluk met t weer. T regent af en toe wel, maar meestal als we in de bus zitten. En t zijn korte buitjes. De temperatuur varieert van zo’n  16 t/m 21 graden. Ook niet gek dus ?. We rijden later naar het eiland Anglesey. Hier bezoeken we een plaatsje met de langste naam van Groot-Brittannië, afgekort Lianfair P.G. (Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch).  We drinken een kopje koffie en rijden weer verder. We rijden een prachtige route door Snowdonia. Een bergachtig landschap met heel veel leisteen. Daar kun je heel wat daken mee bedekken. We bereiken via een heuse bergpas (The Pass of Lianberis) een hoogte van ruim 400 meter! T is er prachtig! Vooral ook de stroompjes en watervallen. Beetje jammer dat t bewolkt was, anders hadden we de toppen beter kunnen zien. Later komen we aan in t dorpje Betws-y- Coed, waar we een lunch hebben met fish and chips, heerlijk maar erg veel. We wandelen nog wat door het plaatsje en bekijken wat winkeltjes. Er blijkt ook een spoorwegmuseum te zijn. Er rijd een mini stoomtreintje rond. We rijden weer verder naar de Bodnant Gardens. Een prachtige botanische tuin met een keur aan bloemen, planten en bomen. Erg mooi!