menno-inge-han-yvonne-engeland-wales-schotland.reismee.nl

Shap/ Chester 21-08-2018

Chester 21-08-2018
Vandaag rijden we Wales weer uit en rijden weer door Engeland. We gaan naar t plaatsje Chester, een prachtig oud Engels stadje. Veel vakwerk huisjes. Op een brug, eigenlijk een deel van de stadsmuur staat een mooie klok op een smeedijzeren onderstel. We lopen een gedeelte van de muur, om daarna een Romeinse tuin en een Amfitheater te bekijken. Dit stelde helaas niet zoveel voor. Het theater was nauwelijks herkenbaar. We bezoeken een kathedraal en we lopen door t stadje en zien om 12.00 uur de stadsomroeper. Een grappige man die in allerlei talen ons begroette, en wat vragen stelde, waarmee je een aardigheidje kon winnen. S'middags gaan we op een boot over t Windermeer. Een leuk tochtje met mooi weer. Na zo'n 40 minuten rijden slaan we af met de bus naar een heel smal weggetje. Je had daar geen tegenligger tegen moeten komen. Het bleek de toegangsweg te zijn van ons volgende hotel ?. Prachtige plek tussen de schapenweides en riviertjes met kleine watervalletjes. Bij het toegangshek was ook een wildrooster zodat de schapen niet op t terrein konden komen. Het hotel stamt gezien de foto’s die in de gang hangen zeker uit 1836. Heel oud dus met wildtrofeeën aan de muren. Savonds even lekker gewandeld met Menno en Inge. Langs een riviertje en een stuk door een bos. Er zouden rode eekhoorns zitten, die hebben we helaas niet gezien, wel een groepje konijntjes. Erg leuk daar.

Linda

Grappig van die stadsomroeper

Thea

Ziet er allemaal geweldig uit! Leuk videootje van de stadsomroeper ?